Dag 3: van Schlanders naar Meran (Merano) - Reisverslag uit Meran, Italië van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu Dag 3: van Schlanders naar Meran (Merano) - Reisverslag uit Meran, Italië van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu

Dag 3: van Schlanders naar Meran (Merano)

Blijf op de hoogte en volg Cor

16 Augustus 2019 | Italië, Meran

Na een zwoele nacht (voor de goede verstaander, de temperatuur in onze slaapkamer bleef lang hoog, verkoeling kwam pas tegen de ochtend!) wederom vroeg wakker. Lekkere douche genomen en vanochtend een nog meer uitgebreid ontbijt dan in vorige hotel!

Om 9.00 uur gegeven het bijzonder goede weer in een korte broek op de fiets richting Meran (of Merano zoals de Italianen het noemen). Vandaag slechts 37 kilometers te gaan langs vele fruitplantages, een fraaie route met onderweg liefelijke dorpjes waar echter niets te beleven valt.

Wederom gaat de weg eigenlijk merendeels naar beneden, we hoeven bijna niet te trappen om vooruit te komen (heeft de ANWB toch gelijk, de fietsen met elektronische ondersteuning heb je hier echt niet nodig als je tenminste de juiste richting op gaat!). Enkel vlak voor Meran een lastige daling van 14 % en (geloof het of niet) 7 haarspeldbochten in het fietspad.

Rond het middaguur dus bij het geboekte hotel waar blijkt dat we omgeboekt zijn naar het City Hotel (iets verderop). Hier eenmaal aangekomen blijkt dit een zeer luxe hotel te zijn met een werkelijk fantastische kamer, dus klagen laten we maar achterwege.

Na inchecken de stad Meran via de plaatselijke Kalverstraat ingelopen naar het centrale plein alwaar we de kerk/dom bekeken hebben. Daarna een 45 minuten durende wandeling gemaakt naar de door Sophie van de ANWB (onze reisassistente via de app) als een "must" aanbevolen kasteel Trauttmansdorff met botanische tuinen. Sophie heeft gelijk, mooi kasteel met schitterend aangelegde thema tuinen en een bijzonder uitzichtpunt!

Terug in Meran onze zwemspullen in het hotel opgehaald voor een bezoek aan de Thermen Meran. Een complex van maar liefst 25 (binnen en buiten) baden met verschillende temperaturen en watersamenstellingen. Uiteraard hebben wij alles onder de 30 graden links laten liggen (behalve uw stoere verslaggever die zich in het grote bad van slechts 28 graden heeft gewaagd), het warmste/heetste bad was maar liefst 37 graden. Helemaal verkwikt door m.n. de argon gassen in het water weer naar het hotel gelopen alwaar we genoten hebben van het dagmenu in het restaurant.

Twee losse opmerkingen nog:
- het weer vandaag bijzonder goed met zon, blauwe luchten en een heerlijke 27 graden
- wat in positieve zin opvalt in deze vakantie is het totale gebrek aan de horden zeer in de weg lopende Aziaten (die zie je hier nauwelijks).

• 16 Augustus 2019 - 17:29

De Oudjes:

Klinkt heel ontspannen.

• 16 Augustus 2019 - 17:35

Arina:

De edele delen gaan nog niet sputteren? Of zijn die door de verkwikkende baden weer helemaal bijgekomen? Geniet nog maar flink van deze Aziaatloze reis!

• 16 Augustus 2019 - 18:30

Karin:

Jullie kunnen wel gaan steppen, tijd genoeg !

• 16 Augustus 2019 - 20:18

Andries En Yvonne:

Mooi verhaal weer.
    Wat een luxe vakantie zeg, geweldig...hele dag buitenlucht zonder veel inspanning.
    Daarnaast vele leuke nevenactiviteieten
    Bijna spijt dat we niet deze hebben gekozen...

• 17 Augustus 2019 - 09:00

Rene:

Ben onder de indruk van jullie etappe van 37 km. Geen hongerklap gekregen. Het is belangrijk om tijdens de koers te blijven eten, want als je op de fiets honger krijgt ben je te laat (hongerklap)

• 17 Augustus 2019 - 16:55

Arina:

Het lijken de wandelingen met pa en ma van ‘vroeger’ wel: we zien een leuk ander pad... om vervolgens eindeloos te verdwalen/om te lopen... Zit toch meer in de genen dan je dacht blijkbaar hahaha! Gaan jullie zo hard dan, dat je met omrijden en zoeken nog heel vroeg bij het hotel zijn?? Wel super zeg zo’n upgrade... jammer dat jullie zo vroeg uit de veren moeten dan... Sterkte morgen met de mega etappe! Goed op de bordjes letten!