Dag 5: van Bozen/Bolzano naar Trento - Reisverslag uit Trente, Italië van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu Dag 5: van Bozen/Bolzano naar Trento - Reisverslag uit Trente, Italië van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu

Dag 5: van Bozen/Bolzano naar Trento

Blijf op de hoogte en volg Cor

18 Augustus 2019 | Italië, Trente

Het standaard begin van elke dag is ondertussen genoegzaam bekend bij een ieder, dus dat deel sla ik voortaan maar over!

Stipt 09.00 uur zitten we weer op de fiets om de langste etappe op onze route van maar liefst 61 kilometers af te gaan leggen.

Voorzorgsmaatregelen zijn genomen: de route is zorgvuldig bestudeerd (om weer fout rijden te voorkomen), de waterflessen zijn gevuld (stel je voor dat we onderweg al aan het bier moeten!) en de armen/nekken zijn ingesmeerd (het wordt vandaag wederom een zonnige dag met temperaturen van meer dan 30 graden).

In een gestaag tempo maken we vorderingen door een ondertussen voor ons bekend landschap welke nooit gaat vervelen. We bouwen meerdere stops in voor het maken van foto's en/of het drinken van water en genieten van de veranderingen die we in het landschap op deze lange rit waarnemen. Zonder problemen komen we tegen 14.00 uur bij het Grand Hotel in Trento aan waar we direct kunnen inchecken, maar de koffers nog niet gearriveerd zijn.

We zijn daarna de stad ingegaan en op advies van onze wijze Sophie eerst naar het Piazza Duomo gelopen om ons te vergapen aan de prachtige Duomo (dom) zelf, de Neptunus fontein op het plein en de Torre Civica. Volgens Sophie kan het centrum van Trento zich qua schoonheid meten met grote(re) steden als Bologna en Florence, aangezien wij hier beiden nog nooit geweest zijn lastig te checken. Maar we moeten toegeven dat het er allemaal prachtig uit ziet.

Vervolgens naar het Castello del Buonconsiglio gelopen, de absolute "must" als je in Trento bent. Historie gaat (heel) ver terug en is eeuwenlang de residentie van alle bisschoppen van Trento geweest en herbergt fresco's uit 1400! Het moet gezegd, van onwaarschijnlijke schoonheid en we hebben ons vergapen aan al het moois!

Aangezien het in de stad ver boven de 30 graden is besloten weer terug te gaan naar het hotel voor opfrissen (en gelijktijdig dan ook maar het schrijven van het dag verslag). Straks weer lekker uit eten (nee, het begint nog niet te vervelen!) en morgen de tocht naar het Garda meer!

Mocht iemand het tot op heden nog niet begrepen hebben: sinds onze aankomst in Nauders (Oostenrijk) hebben we enkel nog goed weer gehad. Geen spatje regen en immer stijgende temperaturen, ook morgen wordt het weer warm!

• 18 Augustus 2019 - 15:08

Arina:

Geen duiveneieren gezien dus (gelukkig!) maar temet een zonnesteek... Maar goed dat jullie picobello voorbereid zijn met waterflesjes en smeerseltjes. Het ziet er verder allemaal fantastico uit hoor!

• 18 Augustus 2019 - 15:43

Karin:

Jullie hebben een prima vakantie zo te zien. Sportief en cultureel!

• 18 Augustus 2019 - 16:11

Andries En Yvonne:

De steekpenningen aan het KNMI hebben gewerkt ( haha), alle dagen zon, mazzelaars...
    Geeske zag twee weken geleden alleen nog maar plensbuien in de vooruitzichten....
    En Sophie is een schatje, goede tips.
    Gelukkig gat zij ook met ons mee vanaf woensdag...
    Blijf lekker genieten van alles daar!!

• 18 Augustus 2019 - 18:26

Mam:

Wat een mooie reis maken jullie en boffen met het weer. Nog erg vermoeid van zo''n lange tocht.
    Pa is net Ruben en Lisan naar huis brengen. Morgen komen ze Keezen en mee eten. Groetjes van ons beiden