Dag 7: van Arco naar Peschiera - Reisverslag uit Peschiera del Garda, Italië van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu Dag 7: van Arco naar Peschiera - Reisverslag uit Peschiera del Garda, Italië van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu

Dag 7: van Arco naar Peschiera

Blijf op de hoogte en volg Cor

20 Augustus 2019 | Italië, Peschiera del Garda

Na een warme nacht (we slapen op de zolderetage van hotel Olivo in Arco met een airco die het niet/nauwelijks doet!) worden we tijdens het ontbijt verrast met een voor ons gedurende deze reis geheel onbekend fenomeen: een regenbui(tje)! Gelukkig is het bij het bestijgen van onze stalen rossen weer droog en zonnig.

We fietsen op ons gemakje de 10 kilometer naar de haven van Riva del Garda. Gelukkig heeft onze wijze Sophie nog wat tips voor ons qua bezienswaardigheden, dus we bezoeken het MAG museum in Riva om voorts de rest van de tijd tot vertrek van de boot naar Peschiera vol te brengen met slenteren door het dorpje alsmede het onvermijdelijke versterken van de innerlijke mens.

De boot vertrekt stipt volgens dienstregeling om 14.40 uur voor de tocht naar Peschiera. Wij naïevelingen nog denken dat dit een rechtstreekste tocht is, maar al ras blijkt dat dit een soort busverbinding over water is. We leggen letterlijk bij elk dorp aan waar mensen van en op de boot willen, geen wonder dat de totale tocht iets meer dan 5 uur duurt! Op zich een mooie vaart, maar na ruim een uur heb je het wel gezien en is het domweg uitzitten tot Peschiera.

Hier komen we iets tegen 20.00 uur 's avonds aan, we herkennen direct een aantal zaken vanuit een eerder bezoek aan camping Bella Italia. Maar we moeten door naar het hotel. Deze blijkt ongeveer 5 kilometer van Peschiera zelf verwijderd te zijn en is een soort van familie vakantieresort (bij aankomst dendert de kinderdisco uit de geluidsboxen). De kamer zelf is overigens prima, maar de locatie alsmede de grootte van het hotel spreekt ons totaal niet aan.

Snel nog even een hap genomen in het bij het resort horende pizza restaurant en daarna tevergeefs geprobeerd op internet te komen. Blijkt dat je daarvoor moet betalen en als schrieperige Hollanders gaat ons dat nu net even te ver!

Morgen de laatste (fiets)etappe naar Verona, wordt vervolgd dus.

• 22 Augustus 2019 - 01:00

Arina:

Ik dacht al ??? Geen reisverslag vandaag?? Was een luie dag dus eigenlijk :-)