Dag 8: van Peschiera naar Verona - Reisverslag uit Verona, Italië van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu Dag 8: van Peschiera naar Verona - Reisverslag uit Verona, Italië van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu

Dag 8: van Peschiera naar Verona

Blijf op de hoogte en volg Cor

21 Augustus 2019 | Italië, Verona

Ondanks een op hol geslagen airco toch een goede nachtrust gehad, jammer dat het ontbijt in dit familieresort kwalitatief echt minder is dan in alle overige bezochte hotels! Desondanks goed gevuld de laatste fietsetappe naar Verona net voor 09.00 uur aangevangen.

We moeten zo'n 30 kilometer afleggen naar Mantova alwaar we de trein richting Verona moeten nemen. De tocht verloopt rustig, vlak en zelfs een beetje eentonig. Het landschap is heel licht glooiend en veelal met akkerbouw gesierd, maar we komen ook langs mega varkensstallen (met dito mega kwalijk riekende geuren). Langs een met beton gecreëerd kanaal komen we uiteindelijk in Mantova aan waar we het station snel gevonden hebben, kaartjes voor het vervoer van onze fietsen gekocht hebben en zowaar direct in de juiste trein stappen.

De treinrit duurt zo'n 45 minuten, wat lang genoeg is aangezien we ons in een soort van oven of sauna wanen. Enkel zitten en vooral niet bewegen zorgt al voor de nodige transparantie!

Aangekomen in Verona hotel Fiera vrij rap gevonden, maar gelijk aan Bolzano blijkt dit hotel in een achterafbuurt ver van het centrum te staan. Na afscheid te hebben genomen van onze fietsen vertrekken we met taxi naar het centrum van Verona waar we alle bezienswaardigheden opgezocht hebben (Piazza Bra met de Arena, Piazza Erbe, Piazza dei Signori, het balkon van Romeo en Julia, de Santa Anastasia kerk, de Duomo (dom) en natuurlijk het Castelvecchio).

Lichamelijk en geestelijk helemaal voldaan met al deze cultuur en historie een terras op Piazza Bra opgezocht om met uitzicht op de Arena ons laatste diner in Italië te verorberen. De taxi brengt ons weer terug naar hotel Fiera, nu nog opfrissen en klaar maken voor de busreis terug naar Nauders in Oostenrijk waar hopelijk onze trouwe reisgenoot (Renault Scenic) nog ongeschonden op ons staat te wachten.

Het zit er dus op, morgen rijden we nog naar Bregenz in Oostenrijk om de ouders van Fedor te ontmoeten (zij zijn vandaag daar gearriveerd en gaan in de komende dagen een ronde Bodensee fietsen) en hier te overnachten. We kijken terug op een bijzonder mooie fietstocht die natuurlijk vanwege het alleen maar fraaie weer nog leuker was dan oorspronkelijk verwacht. Mocht iemand van jullie nog om een goed vakantie idee verlegen zitten, wij kunnen jullie deze tocht bijzonder aanraden!

Daarnaast willen wij onze trouwe schare aan lezers bedanken voor de moeite om elke avond onze epistels te lezen, de saaie foto's te bekijken en vervolgens ook nog eens enthousiaste reacties te sturen! Dank hiervoor, bij terugkomst zullen wij jullie vermoeien met nog meer verhalen en foto's!

• 21 Augustus 2019 - 21:10

Rene:

Nog levende beelden en gladiatoren gezien?

• 21 Augustus 2019 - 23:46

Andries En Yvonne:

Korte late reactie...
    Twee dagen, weer mooi verwoord , Cor je kunt wel schrijver worden...
    Het fietsen was deze laatste dagen een minder groot onderdeel maar wel een leuke aanvulling met boot en trein en cultuur...
    Einde van een bijzondere en nieuwe manier van vakantie vieren.
    Morgen gaan jullie terug naar de auto en richting Bregenz waar wij graag luisteren naar alles wat er niet verteld is...

• 22 Augustus 2019 - 01:04

Arina:

Niks saaie foto’s hoor, heel leuk jullie reis zo te volgen, zo te lezen was ie heel erg mooi en de moeite waard. Veel plezier nog even bij Fedor’s ouders en goede reis terug met de Scenic (die hopelijk niet op 4 kistjes staat ;-P, maar dat zal vast niet [klopklop])