Dag 2: van Nauders naar Schlanders - Reisverslag uit Schlanders, Italië van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu Dag 2: van Nauders naar Schlanders - Reisverslag uit Schlanders, Italië van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu

Dag 2: van Nauders naar Schlanders

Blijf op de hoogte en volg Cor

15 Augustus 2019 | Italië, Schlanders

Na een goede nachtrust (lekker koel hier 's nachts), een lekkere douche in een best wel claustrofobisch kleine douchecabine en een heerlijk en uitgebreid ontbijt ons klaar gemaakt voor de eerste fietsdag.

Het weer is prima, we starten met zon en blauwe luchten (enkel de temperatuur blijft ietwat fris op hoogte in de bergen). Het eerste stuk gaat volgens de routebeschrijving licht stijgend omhoog met wel 70 meter hoogteverschil in circa 4 kilometer te overbruggen, lijkt niet veel maar op stukken best een pittige klim.

Na het passeren van de Italiaanse grens gaat het daarna eigenlijk alleen maar naar beneden met soms hellingen van 16-20 % en snelheden tot 40 kilometer per uur, het is maar goed dat onze huurfietsen over prima remmen beschikken. Naar beneden toe razende kregen wij veel respect voor alle mensen die de route andersom fietsen, zij moeten deze hellingen naar boven toe zien te trotseren!

De route is fraai en voert door het dal langs stuwmeren, lieftallige dorpjes en veel fruitplantages (veelal appels, her en der ook peren). Door onze snelheid leggen we de dag afstand van 50 kilometer sneller af dan verwacht, rond 14.00 uur arriveren we al bij ons hotel in Schlanders.

Het plaatsje zelf kent niet veel vertier, maar wat er te bezien valt is allemaal gesloten i.v.m. een nationale feestdag! Zelfs de kerk en de toeristeninformatie zijn dicht. Na wat heen en weer gelopen te hebben terug naar het hotel, pintje gepakt en de rest van de middag doorgebracht met lezen. Eind van de dag lekker gegeten bij een plaatselijk restaurant in afwachting van "donner en gewitter" zoals door weerappjes voorspeld. Het dreigt wel, maar tot op heden nog geen spetter gevallen! Hopelijk morgen weer net zulk mooi weer als vandaag.

• 15 Augustus 2019 - 17:08

Karin:

Niet te snel fietsen

• 15 Augustus 2019 - 17:12

Arina:

Met rokende remmen de berg af dus...!

• 15 Augustus 2019 - 17:13

Rene:

Doe jullie wel rustig aan met fietsen, je mag er de hele dag over doen

• 15 Augustus 2019 - 17:53

De Oudjes:

Jullie treffen het met het weer. Leuke fotos jammer dat alles gesloten was.

• 15 Augustus 2019 - 18:07

Andries En Yvonne:

Boeiend geschreven, leest net zo vlot als de fietstocht.......
    Hebben jullie wel pauze genomen, samen op een bankje..?
    15 augustus katholieke feestdag....beetje pech.
    Succes morgen met de volgende etappe...