Dag 4, van Meran naar Bolen (Bolanzo) - Reisverslag uit Bozen, Italië van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu Dag 4, van Meran naar Bolen (Bolanzo) - Reisverslag uit Bozen, Italië van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu

Dag 4, van Meran naar Bolen (Bolanzo)

Blijf op de hoogte en volg Cor

17 Augustus 2019 | Italië, Bozen

Laat ik vandaag eens beginnen met de trouwe lezers te bedanken voor alle reacties op geplaatste dag verslagen, worden zeer gewaardeerd! Dat wij niet hierop reageren is geen onwil, maar domweg het niet weten hoe je dit via dit forum kunt doen! Ik stuur straks nog een separaat bericht met alle antwoorden op gestelde vragen, maar nu eerst onze belevingen van vandaag.

Vroeg weer op (zijn iedere dag vroeg wakker, maar de koffers moeten ook uiterlijk 09.00 uur aangeboden worden voor transport naar volgende bestemming) en weer een heerlijke douche + ontbijt genoten.

Omdat we vandaag een mega etappe van maar liefst 33 kilometers voor de boeg hebben besloten om de alternatieve route te gaan volgen. Niet zo'n goed idee bleek achteraf omdat a) we veel en steil moeten klimmen en b) de bewegwijzering nogal te kort schiet waardoor we in no time niet meer weten waar we zijn! Uiteindelijk met veel moeite de oorspronkelijke weg weer gevonden en deze maar verder gevolgd.

Deze fietssnelweg (3 meter breed glad asfalt, ingeklemd tussen aan rechterzijde de Adige rivier en de autosnelweg Meran/Bolzano en aan de linkerkant de spoorlijn) voert ons naar dicht bij Bolzano alwaar we wederom de mist ingaan (bordje gemist). Daar kwamen we overigens pas achter na een inspannende klim van circa 1,5 kilometer! Op onze schreden teruggekeerd uiteindelijk wel het goede fietspad gevonden, maar het hotel vinden was ook nog eens een grote opgave! Uiteindelijk gelukt en rond 12.30 uur ingecheckt.

Omdat de kamer nog niet klaar was besloten om de rest van de dag in Bolzano zelf te spenderen. Eerst met de Funivia del Renon kabelbaan omhoog naar het dorpje Soprabolzano met mooi uitzicht op de Dolomieten, daarna naar het NaturMuseum in de stad zelf (gratis toegang dankzij de ANWB). Het centrum van de stad zelf doorgeslenterd om vervolgens op een terras een tafel voor drankje en diner te bezetten.

Eenmaal om 20.00 uur weer bij het hotel aangekomen zijnde wacht ons de laatste verrassing van de dag. Omdat we lang op onze kamer moesten wachten zijn we geüpgraded naar een zeer grote en luxueuze suite! Gelukkig hebben we de foto's nog, wederom zijn we niet gaan klagen.

Morgen een lange etappe van maar liefst 61 kilometer (als we niet verkeerd fietsen). Vroeg naar bed dus.

• 17 Augustus 2019 - 17:42

Andries En Yvonne:

Dankjewel voor weer een boeiende bladzij uit jullie reisboek.
    Zou graag willen weten hoe het weer was tijdens het fietsen, en de rest van de dag.....
    En ga zo door...

• 17 Augustus 2019 - 17:42

Andries En Yvonne:

En reactie op bovenstaande....lekkere en uitgebreide ontbijtjes, geen lunch nodig...maar....zijn er wel restaurantjes onderweg? Voor zo nodig je weet maar nooit.....